woensdag 5 september 2012

Roodkapje




En toen zag ik ergens deze foto en ik was verkocht!

Na wat opzoekingswerk en veel vragen te stellen aan andere hooby-naaisters ben ik eraan begonnen.
Mijn vertrekpunt was deze blog.
Maar rode fleece vinden bleek in deze periode niet eenvoudig.
In de Ikea maken ze die niet meer in 't rood. In verschillende andere winkels hadden ze allerlei kleuren fleece, maar geen effen rood.
Gelukkig heeft m'n mama haar tanden erin gezet en vond ze een rood fleecen dekentje in de Zeeman ergens in Nederland.

De binnenstof had ik toevallig in coupon gekocht bij http://www.onlinestoffen.nl/
De biais rood met witte bolletjes kocht ik in de Veritas.





Maar het patroon van de blog kwam niet overeen met de foto hierboven en dus paste ik dat een beetje aan, want ik wilde ook afgeronde hoeken vooraan.


Tijdens de uitvoering bleek al snel dat de tutorial toch nogal onvolledig was... ik wilde immers een omkeerbare cape maken en de tutorial was daar niet op voorzien...
Met wat gesukkel is het uiteindelijk gelukt.
Ik heb een andere volgorde gebruikt, maar voor de toekomst ga ik het dus zo doen:

eerst de beide stoffen apart als cape assembleren en pas daarna de beide stoffen aan elkaar zetten en afwerken met biais.

Bovendien stond er in de tutorial niets over naadwaarden van de cape zelf, maar wel over naadwaarden van het kapje, waardoor bij mij het kapje uiteindelijk groter bleek dan de cape en ik de kap met neepjes op de cape heb moeten zetten... terwijl ik eigenlijk neepjes wilde voorzien in de cape zodat de cape beter op Sterre's schouders zou vallen.


Maar Sterre vind de cape GEWELDIG!!! Vooral de fleece kant naar binnen: lekker zacht!






1 opmerking:

  1. amai, nog een heel werkje geweest! maar wel eneke dat de moeite waard was :-)

    BeantwoordenVerwijderen