zondag 2 september 2012

Rokje met boordstof

Vol bewondering keek ik naar rokjes die anderen maakten met een boordstof.
Andere hobbynaaisters probeerden me te overtuigen dat het niet zo moeilijk was.
Tijd dus om me aan die volgende stap te wagen.
Het was wel eventjes uitzoeken hoe ik met die boordstof moest werken. Gelukkig vind je op het internet zeer veel inspiratie en met deze uitleg ging ik aan de slag.

Omdat mijn vorige rokje te smal was in de taille had ik nu een extra centimeter voorzien aan de taille... wat ik wel 'vergeten' was, is dat ik het vorige rokje mét beleg op het patroon getekend had en deze keer zonder beleg... gevolg: taille van 70cm ipv taille van 56cm!
Daardoor moest ik m'n boordstof ook groter maken, waardoor het rokje nu nog te groot is. Maar laat ons hopen dat Sterre er volgend jaar in de zomer van zal kunnen genieten. Want voor de rest ben ik erg tevreden met het resultaat!

De makkelijkste methode zoeken om die biais eraan te zetten was in 1 klik gepiept!

Zie hier het resultaat:



3 opmerkingen:

  1. Mooi! Leuke kleurtjes :-)

    Ik heb eigenlijk nog nooit een rokje gemaakt met biais vanonder, een aanrader? Ik zoom dat altijd gewoon om.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het altijd mooier als eens rokje vanonder nog iets extra heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja da boordje maakt het helemaal af :-)

    BeantwoordenVerwijderen