woensdag 3 december 2014

Moeten er nog bolletjes zijn?

Wie deze blog al vaker gelezen heeft weet dat ik af en toe mee doe aan een "swap".
Ja ja, "swappen" oftewel het Engelse woord voor "ruilen". We ruilen zelfgemaakte spulletjes, maar dan wel specifiek gemaakt voor de persoon wiens naam je geloot hebt.

Deze keer was het thema "polkadots" en mocht ik iets maken voor een mama die ik net iets beter ken dan de meesten in het groepje. We waren samen zwanger van ons jongste dochtertje en de meisjes kregen een naam die maar met 1 letter verschilt van elkaar. Die kleine spruit van haar heeft wel 3 "grote" zussen en de mijne 'maar' één (maar ze telt soms wel voor 2,5).

We trokken samen (en met nog 2 swappers) naar het stoffenspektakel in Antwerpen en hoewel dat een uitdaging was om stofjes te kopen vermits onze smaak precies wel overeen kwam, slaagde ik er toch in om voor de 4 dochters stofjes te kopen. De inspiratie kwam ook zeer snel en in de weken die volgden maakte ik tussen al mijn andere projecten ook 2 kaptruien en 2 tuniekjes.

De dametjes waren er erg blij mee en dat deed mij enorm plezier!

Voor Jade een roze kaptrui en voor Amber een blauwe. Allebei volgens een patroon van SVDHZ.
Voor Xanthe en Mare een tuniekje volgens een patroon van Heidi & Finn (Tulip Tunic).
Aanvankelijk wilde ik voor haar één van de andere stofjes gebruiken, maar toen ik foto's zag van haar eerste schooldag met een mega schattige rode met witte stippen schooltas reserveerde ik dat stofje voor haar. Ik kwam een beetje stof te kort voor de mouwen en dus moest ik eventjes creatief zijn met de boordjes. Dankzij Tien had ik een leuk restje stof liggen dat er ideaal bij past.
Hun stralende snoetjes zeggen genoeg. Het zijn schatjes!!!



Zelf werd ik ook in de watten gelegd want ik kreeg super leuke spulletjes van een creatieve juf in de groep. Ik 'ken' haar al lang van in 'cyberspace' en hoop dat onze paden ooit in het echt kruisen zodat we na al die jaren contact ook eens een echte babbel kunnen doen.
Wat super leuk is aan 'Mus' is haar vermogen om de fantasiewereld van kinderen aan te spreken met een heel bijzondere en mooie stijl.
Oordeel zelf maar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten