donderdag 21 augustus 2014

Fouten maken mag...

Na de problemen met het vorige jurkje (zowel tijdens het naaien als nadien) had ik beloofd om het goed te maken met mijn Wonder. En dus begon ik aan haar nieuwe boekentas voor de 3e kleuterklas.
In het groepje van de Stoffemiekes (op Facebook) stond er een uitgebreide fotohandleiding voor een boekentas die gebaseerd is op dit blogbericht van Oon.
De dochter hoefde niet lang na te denken over de stofkeuze en ging resoluut voor de roze elfenstof van Michael Miller. Enthousiast ging ik op zoek naar alle fournituren en voila, ik was er klaar voor!


Maar ook dit ging niet zonder slag of stoot. Fouten maken mag en uit fouten leert men. Wat heb ik geleerd?
- Vlieseline s520 is heel stevig en de boekentas blijft prachtig recht staan, maar het is een hel om mee te werken! --> knip de s520 pas NA je stof en gebruik je stof als referentiepunt zodat je zéker genoeg naadwaarde hebt naast de vlieseline
- overlocken bij dit project is totaal overbodig en heeft alleen als resultaat dat je lappen stof kleiner worden en niet meer netjes op elkaar passen.
- mijn machine is niet sterk genoeg voor projecten als deze waarbij je door heel veel lagen stof + vlieseline moet stikken!

De afwerking is écht niet goed en ik vraag me af hoe lang de boekentas zal meegaan, MAAR de dochter is in de wolken met haar boekentas. Niet alleen omwille van het mooie stofje maar ook omwille van de slotjes (!)... en daar doen we het allemaal voor hè!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten