zaterdag 21 juni 2014

Jurkjes uit SVDHZ

Wat een vakjargon hè SVDHZ ;)
Het gaat over een boek: Stof Voor Durf Het Zelvers
Ik maakte al een paar jurkjes uit dit boek, waarover ik hier ook al eens geschreven heb. Rond diezelfde periode maakte ik nog een jurkje dat ik hier nog niet liet zien.
Mijn Wonder is er helemaal dol op; ze had het stofje immers zelf gekozen op een uitverkoop van Bambiblauw. Het was ook mijn eerste paspel-ervaring en mijn eerste blinde rits die ik volledig zelf heb ingezet. Dus de teleurstelling was groot toen bleek dat het jurkje veel te wijd was.
De maten van SVDHZ is dus nog een beetje een zoektocht, want het maatje 110-116 is te straks rond haar buik en de 122-128 is veel te groot.

Ik probeerde het nog eens in de grotere maat, maar met een rechte rok i.p.v. een rimpelrok zoals bij het olifantenkleedje. Deze past op zich hetzelfde, maar ze toont er niet zo dik mee als met dat andere kleedje. Het model van de rechte rok past haar dus sowieso beter. Voor een volgend jurkje misschien toch de kleinere maat kiezen en gewoon 0,5cm extra naadwaarde voorzien?
Het stofje van dit jurkje kocht ik op het stoffenspektakel in Antwerpen. Het rokgedeelte trok meteen mijn aandacht, maar gezien de prijs combineerde ik het met een ander stofje. Het toeval wil dat ik mijn schaar in de stofjes zette net toen Nederland 1-5 won tegen Spanje tijdens hun eerste wedstrijd op het WK in Brazilië. Dus kan ze een betere outfit aandoen als Nederland nog eens moet voetballen? ;)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten