vrijdag 27 juni 2014

Einde schooljaar = cadeautje voor de juf tijd

Twee maanden geleden was ik er al aan begonnen en ze stond ondertussen al een maand op mijn kast te blinken... Vandaag was het zover, vandaag kon mijn Wonder het cadeau aan de juf geven. Ze was zo fier dat ze samen met mama iets gemaakt had en het was een schot in de roos!

De juf, ze ligt me nauw aan het hart, en dus wilde ik een bijzonder cadeau maken. Toen ik bij De Stoffemiekes het patroon van de Lotta Lady Bag tegen kwam, was mijn beslissing meteen genomen: de juf krijgt een tas cadeau!!

En ik ging de uitdaging aan om een versie met paspel en een extra zijvak te maken. Dat leek me toch wel een uitdaging en dus nam ik het project mee naar de naailes.
Er kwam bloed, zweet en net geen tranen aan te pas, maar vloeken heb ik toch heel wat keren gedaan. Ik zal maar niet gaan opsommen wat er allemaal verkeerd liep, maar ik had niet meteen verwacht dat het zoveel moeite ging kosten, vermits ik bij de Stoffemiekes alleen maar te lezen kreeg hoe gemakkelijk dit patroon was. Meteen een eye-opener dat ik toch écht nog veel te leren heb!
Toegegeven, ik maakte het mezelf moeilijk door zeer harde vlieseline te gebruiken (steviger dan karton als je 't mij vraagt), waardoor het geheel heel moeilijk hanteerbaar werd onder de naaimachine en een nog grotere verschrikking om ze door het keergat te krijgen.
Ze zit VOL met foutjes, MAAAAAAAAAR ik ben zelf echt heel tevreden van het resultaat.

Als finishing touch stopten we er nog wat knutseltjes in van ons Wonder. Ze maakte een tekening, kleurde een kleurplaat en een blad met stickers die we in de tas stopten. Omdat er hier in huis naar hartelust geloomd wordt, kreeg juf Ann ook een loombandje. We maakten nog een heen- en weerschriftje voor volgend jaar, want we gaan de conversaties in het boekje van dit jaar te veel missen. En volgend jaar kan iedereen in het goud op de deur lezen dat het een Superjuf is.

Beste van al: de juf was er enorm blij mee!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten