vrijdag 7 november 2014

Update van afgelopen projecten

Ja zeg, het wordt dringend tijd dat ik eens een blogje post van wat ik de afgelopen weken gemaakt heb, want ik loop hier nogal achter...
Maar vermits ik liever tijd steek in naaien dan veel bloggen zal ik het simpel houden en wat foto's posten ;)

De Cameo:
In september waren schoonzus en haar vriend jarig en vermits het een specialleke was (30) deed ik mijn best. Het zijn grote VW-fanaten dus het thema was niet moeilijk. Het snijbestand voor mijn Cameo Silhouette (= snijplotter) daarentegen... zweten geblazen! Maar dit was het resultaat:


De Cameo toverde ook nog deze 2 T-shirtjes:
Voor Mats zijn 3e verjaardag (onderdeel van een reeks die op zijn 1e verjaardag begon)

Een cadeautje voor schattige baby Amber


Daarna ben ik de volgorde kwijt, maar ach, veel belang heeft dat niet :)
Voor grote zus maakte ik 2 tricot kleedjes die beiden nog afgewerkt moeten worden. Maar ja, beiden nog te groot en dus blijft dat in de kast liggen... Je weet wel hoe dat gaat...

Onafgewerkte projecten:
De Snow White Hoodie Dress vind ik zelf heel mooi geworden en ik vind het erg jammer dat ie te groot is. Hopelijk kan ze er volgend jaar mee rond lopen.
Snow White Hoodie Dress
Over de Skater Dress ben ik wat minder enthousiast omdat het rokdeel te veel afsteekt tegenover de rest. Ik ben van plan om er wat op te flocken, maar zolang hij toch nog te groot is, ga ik er mijn tijd nog niet insteken. Maar het patroon zelf is wel fijn: lekker makkelijk, snel klaar en verschillende opties (zonder mouw, korte, half lange of lange mouw). Dus die ga ik nog wel eens maken, denk ik.
Skater Dress

Voor de kleine zus, mijn Mirakel:
En toen was kleine zus aan de beurt!
Voor haar maakte ik 2 jurkjes; eentje in dubbele tricot en eentje in katoen.

Kleine zus kon net stappen en wat een plezier was dat!
De Tulip Tunic van Heidi & Finn is echt SUPER! Daar volgen er zeker en vast nog van. Grote zus mag zich ook aan een exemplaar verwachten.

















En toen waagde ik me aan een kleedje van Compagnie M. Iedereen is er zo enthousiast over dus ik wilde eens zien wat het gaf. In een stofje waar ik voor grote zus al een heerlijk kleedje maakte, maakte is nu de Louise Dress. Maar ik ben zelf niet enthousiast over het resultaat... Het was ook enorm gevloek met de voering die niet klopte (eigen schuld) en de mouwen die niet in de armgaten pasten... Enfin, ik ben niet geneigd om het nog eens te proberen. Hoewel ik voor grote zus wel nog eens een poging wil doen... To be continued...

En nog wat voor grote zus, mijn Wonder:
Mijn laatste creatie van de afgelopen 2 maanden is een wikkeljurk uit de Ottobre van de herfst 2013. Ik kreeg dit tijdschrift van een mama van een klasgenootje van grote zus. Eigenlijk omwille van een hoodie die zij voor haar oudste dochter had gemaakt. Maar toen zag ik het wikkeljurkje staan en was meteen verkocht.
Ik wilde eerst een testversie maken en dus koos ik een stofje dat ik al eens gebruikt heb voor een jurk die ik vorig jaar maakte. Maar het eindresultaat is wel oké. Het is nog aan de grote kant, maar goed, het past nu al wel met een longsleeve eronder en komende lente/zomer kan ze het zo aan doen.
Princess Castle wikkeljurk uit Ottobre herfst 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten